Det här är kursen för dig som vill få kunskap att lyckas med dina upphandlingar!
Det här är utbildningen för dig som vill göra fler affärer med offentlig sektor.
Offentlig upphandling i Sverige omsätter ungefär 900 miljarder kronor och det publiceras ca 20 000 upphandlingar per år. Statistiken säger att det endast inkommer 4,1 anbud per upphandling, vilket gör att konkurrensen är relativt liten.
Syftet med utbildningen är att stärka dig och företagets närvaro på den offentliga arenan så att företaget tar hem fler lönsamma affärer med den offentliga sektorn.
Den offentliga kunden är ofta den som får vårt samhälle att investera i lågkonjunkturer, pandemi och andra kriser men även när vi är i högkonjunktur. Den offentliga kunden måste fortsätta handla oavsett vad som händer i omvärlden, en start, pålitlig och intressant kund att arbeta med. Vilket gör att framtidsutsikterna är otroligt goda.
Akiro Management AB skräddarsyr utbildningen inom offentlig upphandling för ert företag, utifrån ert behov av kompetensutveckling. Ni väljer själva plats, utformning och kurslängd (hel-, halv- eller tvådagarskurs).
Akiro erbjuder även kortare föreläsningar och workshops i offentligupphandling.
Kommande kursstarter - Enligt överenskommelse på plats - Enligt överenskommelse på distans
Slide 1
Kunder berättar
"Fantastisk föreläsare! För att kort sammanfatta kursen, så skulle jag säga att man verkligen vill ha med Maria i sitt lag. Så mycket kunskap och kompetens som hon besitter i dessa ämnen är väldigt värdefullt när man skall ge sig in i denna djungeln av upphandlingar mm. Maria är väldigt duktigt på att förmedla och lära ut så att man förstår."
- Christoffer Hasselblad Johnson XL-Bygg
Slide 1
Kunder berättar
"Maria är otroligt engagerad och kunnig. Lätt och rolig att lyssna på. Som deltagare fick jag mycket med mig hem att använda direkt."
- Marie
Slide 1
Kunder berättar
"Maria är pedagogisk och ger mycket bra konkreta verktyg och tips för att lyckas med sina upphandlingar. Stort tack!"
- Emma
Målgrupp Utbildningsinsatsen anpassas efter hur era kunskaper ser ut idag. Vad är det som behöver stärkas? Det kan vara grunderna i offentlig upphandling, att vi lär oss hur ett vinnande anbud skapas eller hur du på effektivaste sättet säljer till den offentliga kunden.
Företagsanpassad utbildning i sin bästa form.
Kursinnehåll Anpassas beroende på upplägg och önskemål.
Genomgång av grunderna inom offentlig upphandling och de lagar som styr ex LOU – vad är viktigt att vi som leverantör kan kring regelverket
Anbudsprocessen från start till mål. Vilka ingående komponenter är av vikt att ha kontroll på och när
Aktiv försäljning, hur hjälper vi kunden att köpa det vi kan och vill leverera
Kursledare: Maria Hägnander
Maria är en erfaren och engagerad kursledare med gedigen kompetens inom offentlig sektor. Med sin positiva och inspirerande utstrålning, i kombination med hög trovärdighet, är hon en person många gärna samarbetar med – hon är både väldigt kunnig och lätt att tycka om.
Att göra bra saker och samtidigt ha roligt på vägen är det som inspirerar Maria mest. Med hög leveranskapacitet och målmedvetenhet förverkligar hon mål och visioner med säker hand. I stressade situationer behåller hon sitt lugn och sin självsäkerhet, något som smittar av sig på människor i hennes närhet.
Maria har över 25 års erfarenhet av offentlig upphandling, inklusive försäljning av programvara, komplexa IT-tjänster och omsorgssystem för den offentliga sektorn. De senaste åren har Maria arbetat som anbudskonsult, rådgivare och coach åt företag som vill öka sina chanser inom offentlig upphandling.
Intresseanmälan
Tycker du att det här låter intressant? Fyll i formuläret nedan för att få mer information om Offentlig upphandling - företagsanpassad, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!